Saturday 3 December 2011

-Keriuhan Night Market Di J.Town-

As'salam..


Disebabkan kebosanan yang teramat la sesangat, rakan sebilik aku mengajak aku pegi pasoor malam..
Biase lah, hujung2 mgu cam gnie sebagai student yang menginap kat dalam kolej universiti terikat nga peraturan.
Cam bud0p asrama pl0p..tensi0n jg0p kekadang tuu...
Okay lah, aku nk bercerite tentang keadaan dan keriuhan di pasar malam kat Jengka..
Bagi sesape yang tak tau Bandar Jengka kt mane, sila la berurusan nga Mr.Go0gle..die ade jawapan nye..hehe.
Aku dengan member aku yang bername Shareena menaiki van menuju ke pasoor malam..tetibe la plak da roadblock kt simpang nak masuk bandor..Then, pakcik tu baw0k van straight je nk msuk simpang ,nak lari dari p0lis la k0n0nnyee...
Tapi g0p,Cerdik bt0l la p0lis 2...ye buwat jg0p roadblock kt simpang depan 2..tapi xpe lah,dah memang keje ye p0m,xleh nak kate pe lah..


Seterusnye,perjalanan diteruskan..


Akhirnye....sampai jugak kami kat pasar malam niee...
Jalan punyer jalan,jumpe la sedare aku..tegur la jap..
Then, terjumpe la baju ni dan terbeli............






Paling mengujakan aku ialah trend sekarang..Penjual kebanyakan menjual barangan bermotifkan "ANGRY BIRD"
Macam2 produk boleh didapati seperti baju, alat permainan cam puzzle, selipar p0m ade...


kat tepi tu belon/bola Angry Bird..


Ni plak puzzle..


Yang cumeil ni bola2 kecil Angry Bird..


Lengkap 1 set bola2 kecil Angry Bird..


Pin p0m da gamb0r Angry Bird..


Ni plak senapang..dulu time kecik2 xsempat jumpe n maen..sedih bt0l..huhu


Selip0r ni cumel jg0p..da wane meran n hitam..


Ni adelah bantal Angry Bird..

Actually, aku terlupa nak amik gamb0r baju..macam2 gamb0r Angry 
Bird...macam2 benda ag ade...






"Mak cik, berape ringet kucing ni sek0r?"


Si Kucing yang c0mel...


Permainan menda tah..xreti aku..tapi senang je maen,tekan je kt button biru 2..


Pelik + hairan! xpernah ag seumur hidup aku orang jual kelapa kat pasor..


Jengka baru nak maju..jual Rabbit...


Ramai bt0l org penyayang kt binatang di Jengka ni..


"Comel!!nak sek0r bang bleh?"


Agak2 nye la,budak ni buwat ape??
Ye ngah makan durian la..tapi kesian bt0l,makan kt tepi longkang,lau jatuh guane?


Banyak nye si Sha beli..ish3..

Kiteorang  letih la sgt,ramai jg0p ea org2 Jengka ni...s0,kiteorang balik nek bus..naseb bek bus ade..jimat duit ckit..hehehe...
Macam2 benda leh tg0k dengan macam2 karenah dan ragam..
Ape2 p0m,penjual ni hanya lah insan biase yang mencari rezeki yang halal..


*Thanks for reading*

No comments:

Post a Comment