Saturday 12 March 2011

Cabaran sebagai STUDENT dan HAMBA ALLAH

Andai dapat aku ramalkan dan tentukan  keadaan, aku ingin yang baik-baik sahaja untukku,keluargaku,kawan-kawanku,dan yang menyayangiku seadanya..
Tragedi bencana alam yang melanda sharefarm akan ku ingat..ia telah memusnahkan hasil titik peluhku selama ini..terasa seperti semalam kami semua mengemburkan batas, menanam pokok..betapa sedih dan pilu hati ini tapi apa yang harus aku lakukan,sudah takdirnya begitu..tiada rezeki nampaknya semester ini untuk kami melihat hasil tanaman kami..
Sebagai penolong kelas, aku bertanggungjawab untuk memastikan segala urusan berjalan lancar..tugas yang aku galas,sangat membebankan fikiranku..tapi dengan bantuan ketua kelas,naqiuddin dan penolongnya muaz sedikit sebanyak dapat menolong meringankankan.begitu juga dengan bantuan penolongku,syahirah..terima kasih. aku masih ingat lagi bagaimana kiteorang berempat mengadap en.amir kerana urusan berkenaan sharefarm..kiteorang terpaksa terima je apa yang dia cakap..pertama,kiteorang kena menentukan jenis tanaman yang akan ditanam.kna mencari jarak tanaman,cara penanaman,cara penjagaan dan sebagainya...pening kepala aku kna fikirkan hal tersebut..tapi adakah mereka semua mengetahui beban yang aku tanggung selama ini?tahukan mereka bahawa aku menanggung semua ini untuk kebaikan mereka semua..aku tidak minta dihargai,tapi kenapa mereka tidak memberikan kerjasama kepadaku,,letihnya jiwa aku..tragiknya,aku memarahi segelintir daripada mereka sehingga membawa permusuhan dan pergaduhan..waktu itu aku sudah tidak tahan lagi menanggung bebanan perasaan atas sikap mereka yang begitu menguji keimananku yang senipis kulit bawang..aku begitu berharap agar kelas yang aku pegang amanah dan tanggugjawab ini bersatu..stick together!!!itulah harapan aku....semoga Allah sentiasa menberi pertolongan dan bantuan kepada hambamu ini....aku lah hambamu yang selalu memohon rahmat dan pertolongan-MU.betapa hinanya aku,sentiasa meminta kepada Mu..tapi sangat2 mengharapkan....
Ya Allah,betapa kerdilnya aku disisimu...tapi aku mohon sangat-sangat...perkenankanlah doaku...
semoga test MGT yang aku akan tempuhi tidak susah soalannya..jangalah kau berikan dugaaan yang tidak mampu aku laluinya...

No comments:

Post a Comment